Saturday, February 8, 2014

Semester Kedua

Assalamualaykum,

Hari last berehat-rehat sebelum sebelum semester pembelajaran bagi Tahun Kelima pengajian bermula pada hari Isnin ini. Cepat je masa berlalu. Kalau bab berehat, masa memang tak pernah nak slow. Walau bosan macam mana pun, walau merungut macam mana pun "ahh bosannye taktau nak buat apa nii apa ni apa niiii", in the end, tersentak "eh eh esok lusa dah nak sekolah dah".

Dan typical reaction lepas tu: "ahhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh aku tak puas lagi cuti niiiiiiiiiiiii!!!".

Atau mungkin aku seorang saja yang berfikiran sebegitu rupa. Apa-apa pun, cuti kali ini sangat seronok. For the most part of it. Bila balik Volgo pun dikira seronok sebab dapat tidur mandi dengan selesa. Yelah, di London tidur satu dorm dengan perempuan lain (uuuu scandal sangat), even mandi dengan bilik air pun campur laki perempuan (uuuuuuuuu lagi gila scandal sangat!). Jangan cepat terlompat. Dekat tandas tu perempuan-perempuan semua tutup aurat 'mat saleh' (semua tutup kecuali rambut). Diorang tak mandi sangat (most of them). Banyak basuh muka, gosok gigi, basuh rambut. Mandi selalunya memalam. Ktorang terbalik wakaka. Balik malam kadang-kadang kaki macam nak patah. Sembahyang pastu naik katil pastu berdengkur lol.

Perempuan pun berdengkur!

Kenangan-kenangan time on holidays dekat London Manchester kebanyakannya kenangan-kenangan temeh. Ada masa up and down. Mostly up sebab yang pergi pun bebudak hyper. Aku hyper time orang hyper. And aku selalunya overboard-ly hyper. Tak sabar pulak untuk next trip time summer berdua-duaan (ahem ahem).  Ok nanti orang ingat aku gay. Aku gerak dengan lelaki. Hah.

Next.

Abah dengan mak sudah mula membuat kerangka untuk datang ke Volgo bila aku (insya Allah) akan melanjutkan pengajian aku ke tahun keenam. Bukan time graduasi, tapi time winter! Gladly, aku sangat setuju. Walaupun aku tau, konfem sejuk tahap gaban time tu, tapi, aku pentingkan pengalaman abah dan juga mak untuk merasa sendiri salji bagaimana, tambahan pula, bagaimana pula rasanya sejuk suhu negatif! Best! Masa itu pula exam yang bakal ditempuhi hanyalah OZZ. And, diorang akan plan for a eurotrip. That was the best part of all. I get to travel (yes travel!) with my parents. iA, I am planning on going to Spain-Italy-Germany(my brother as a tour guide)- Paris- London. Sounds like a hectic traveling journey innit? This will be a tough journey. And they are now saving all the money they could. I am 100% in this! God knows how much fun will I have traveling with my parent hehe.

Perhaps that should be one of the things they need to do while they are still strong and relatively young (they are forever young in my eyes anyway). So, its a family trip of me, abah, mak and maybe my brother (if he'll get his holiday). iA iA iA.

So for now Hafidz, focus on your second semester study, because you've failed your last semester with flying colors, its time to tick this second semester of your list. I need a proper plan for this second semester (yes I do plan everything, though for most of the time I don't actually quite follow them, but hey, those who failed to plan are planning to fail aite?). Im a messy guy, but, I do emphasize the importance of getting everything on track. And yes, getting married is not on my track, thank you for asking though.

Sebab aku bukan calon suami mithali. Aku rasa lah.

p.s: all the best to all my comrades (in Russia we say this) for this upcoming second semester. Cuti banyak, exam pun banyak. Let this be the most productive semester of all!

 

1 comment:

  1. "3 hari jangka masa yang lama sekejapnya ikut keadaan.
    3 hari untuk siapkan lab report rasa macam tiga jam
    3 hari kalau pergi vacation rasa masa berlalu laju macam Ingrid Typhoon
    3 hari kalau kena mengadap projek masa berlalu macam tenggiling jalan
    3 hari kalau menunggu macam ni rasa macam....infiniti..."
    -hlovate, ked's story

    ReplyDelete

Be positive. For whatever you may read and wrote from this blog ^_^