Saturday, November 3, 2012

Ombra Mai Fu

"Ombra mai fu
di vegetabile,
cara ed amabile,
soave più."


"A shade there never was,
of any plant,
dearer and more lovely,
or more sweet."


Assalamualaykum, 


Hidup untuk mencari ketenangan, atau berteduhkan ketenangan? Entah. Aku sendiri sedang mencari erti lain dalam hidup aku. Yep, aku jenis yang suka mencari, masih mencari. Hati ini, kadang-kadang boleh dilembutkan dengan banyak perkara. Banyak perkara maksudnya banyak caranya. Agak menyedihkan bila cara yang diberi bukanlah apa yang hati ini mahukan. Ingat, memang dunia ini ada baik, dan ada juga yang jahatnya. Tapi 'baik'nya bukan lah satu, boleh juga jadi 2, 3, 4, 10 benda baik, dan begitu juga sebalik untuk yang 'jahat'nya.


Merintih tentang masa depan tiada gunanya. 
Meraung tentang masa lepas tiada kembali jua.
Apa yang ingin dibuat dengan masa semasa?

Sudah menjadi habit. Masuk dalam bas. Ambil seat yang paling depan dan kiri. Tempat untuk orang 'invalid'. Itu adalah favourite spot aku dalam bas. Duduk. Perkara yang paling biasa dibuat adalah termenung jauh dan dalam. Memikirkan masa depan. Bagaimanakah bentuk masa depan aku yang kurang pasti. Semakin blur dan blur. Sebab ketidakpastian. Entah apa yang sebenarnya yang kau inginkin dalam hidup ini. Cuba diconvincedkan dengan agama. Susah. Sebab petunjuk itu tidak datang bergolek, dan perginya haruslah dengan gerak ikhlas hati sendiri. Bukan pabila ditendang. Jangan risau, akan ada pelbagai cara yang belum dijumpai langkahnya. Cari dan tunggu. 


Kadang-kadang dalam bas jugak aku testing suara soprano aku. Haha perasan sesorang sebab bunyi bas bising sangat, boleh lah nak bising sorang-sorang. OKSUARAAKUTAKSEDAPTAKSOPRANOPUN. Tapi, bak kata Jackie Evacho "just believe you're the best, be the best, and did the best". Susah nak dapat confidence macam ni, tapi (disebabkan tak ada orang baca blog aku, boleh kot nak jujur-jujur dalam ni) aku sebenarnya memang sendiri sedar aku ada masalah inferiority complex. Jujurnya (tak semua akan diberitahu), aku tahu aku bukanlah teruk sangat. Aku tahu aku bukanlah senang-senang nak fail dalam exam walaupun aku cakap macam tu. Aku susah nak menerima kesedihan, buruk, anything negativities if I'm not ready to it, and thats why I keep on saying to say negative things about me. Did it help?


In a certain ways, yes it did. But not all. Apparently almost 80% aren't working at all. But those 20% are the most important thing that I need in my life. I'm a confident guy in each and every morning in front of my mirror. You know, in another word, Im being confident subconsciously, but I deny this fact each and every time consciously. Yes, I do have this kind of problem. Experiences shaped me into this. IDK its because I didn't cope with the challenges or what, but this is me right now. But I'm glad, I do have some confidence in me till now. 


Things that I do when I am confidence:

Singing opera songs. 

This is undeniably unknown fact about me. I do it whenever no one is at home (I don't wanna be laugh at). Its the only thing that makes me feels great. Apparently I dont do this everyday. Only few times a month. Haha what a boring life I have. 


___________________________________________________________________________________


I need to express my confidence from now on. That's it. Shyness/self-criticism won't bring me to anything. Express! Try to express! Fyi, I don't have problem in expressing my confidence if Im playing badminton.


:D


Thats all for tonight. A medium-long post. So that no one would ever wanna read this. No controversion. 


p/s: drama Volgo is starting like sooo soon enough. Wait, and see. And bang. 

pp/s: crush only last for few weeks. I hope so. 
ppp/s: Im running for MSA biro media post. Do vote for me if you think I'm qualified. 
pppp/s: money is a problem. Yes, I do have a problem right now with money. My UK trip might be cancelled. 
ppppp/s: violin. 


1 comment:

  1. Confidence can be achieved thru experience. Contoh, org yg biasa bercakap di depan, lama2 akan develop the confidence himself. Confidence can be develop by training or preparation. Contoh, org yg slalu training main tennis, surely it will increase his confidence level during the real game, org yg prepare utk presentation psti akan kurang sedikit nervousnye pd hari presentation. Some ppl misunderstood btwn being confident and not being humble, in my opinion, confidence is important for 'self building'. Not being humble will kick us out fr the community. hehhh, tetbe comment panjang lebar kat blog org :D my point is, after u went thru ur thick and thin, blog writing, badminton training, talent in moments capturing, and many more experience, i'm sure u have a high confidence level within urself that some might not notice, but it's there. so go media director, express urself ! ^__^

    ReplyDelete

Be positive. For whatever you may read and wrote from this blog ^_^