Tuesday, March 5, 2013

Rumah baru II

Assalamualaykum,

"Alaaaaaa...WEI!!!"
*berhenti sekejap 5 minit*
"Wei apa ni! Jaga dia tu!"
*berhenti lagi 5 minit*
"Ohhhh goshh, selamat. C'mon defend please defend!"

Macam inilah reaksi aku. Sekarang tengah perlawanan Manchester United Vs Real Madrid. Sudah pasti perlawanan ini akan jadi perlawanan yang tidak aku akan tinggalkan. Big match! Big rivalry selepas beberapa tahun tidak berjumpa! Tapi nak menonton perlawanan ni juga ada satu dugaan. Internet.

Sekarang ni, rumah ni tak ada internet. Maksud aku internet Wifi. Yang laju macam Formula 1 tu. Yang kalau aku balik Malaysia, aku rasa Malaysia macam lagi 30 tahun baru dapat cope dengan speed internet sini. Tapi memandangkan sekarang tak dapat lagi nak guna internet macam tu, aku gunalah internet phone. Bagaimana? Tethering and personal hotspot. Pernah dengar? Berbekalkan Samsung Galaxy Note I aku, aku cuba stream perlawanan bola ni. Perlawanan dalam satu dekad. Epicness yang dicarilah. Kalau miss tu, boleh cakap macam miss bola satu tahun. Tegar betul ayat aku ni! Internet sini agak murah. For now, aku pakai internet phone yang pakej bayaran sebulan ruble 400 (dalam 40 ringgit malaysia). Mungkin budak Volgo kata mahal, bagi aku murah! Sebab apa? Capacity untuk download sangat tinggi. 20 GB, sapa tak mahu kan?

Anyway, internet dia standard lah sekat-sekat, depends dekat avalaibility kelajuan: H, H+, 3G. Tapi bagi aku, boleh menonton biarpun terlekat-lekat, pun alhamdulillah. Betul lah, kita mula menghargai sesuatu bila kita sudah kehilangan sesuatu, biar reversible, atau irreversible. Internet, of courselah reversible. IA bulan depan dapat internet wayar tuh, itupun tak harap sangat sebenarnya.

YEAY!!!! MU SCORE! OMG MINIT KE 46!!!

Ok kena tonton balik.

Actually aku ada benda penting nak cerita. Tapi sori mood aku dah hilang. Fokus bola jom!

No comments:

Post a Comment

Be positive. For whatever you may read and wrote from this blog ^_^